Kryptoměna Tron jako budoucnost internetového obsahu?

Kryptoměn existuje tisíce a některé z nich stojí třeba jen několik centů nebo i méně. Takovou cenu měl kdysi i Bitcoin – a ten, kdo před pár lety nakoupil stovky Bitcoinů za směšnou cenu, se dnes může jen smát a užívat si svůj finanční kryptopolštář.

 
S kryptoměnami se v posledních letech roztrhl pytel. Alternativ k nejslavnější virtuální minci Bitcoinu je jako hub po dešti – třeba Ethereum, Zcash, Litecoin, Monero či Dash jsou ty neznámější z nich a většinou se od svého velkého bratra příliš neliší. Jisté rozdíly samozřejmě najdeme ať už ve způsobu těžby, míře decentralizace nebo anonymitě. Je však jasné, že mnohé z tisíců měn se nikdy neprobudí a nezačnou stoupat do snových výšin. Některým se to však povést může a jedním z příkladů by mohl být TRON – kryptoměna s komplexním plánem do budoucna, který pod modravým okem amatérského nadšence vypadá jako něco, co by v budoucnu mohlo výrazně ovlivnit svět, přesněji svět internetového obsahu, jak ho známě nyní.

 

Bez Googlu, bez Youtube, bez iTunes a bez poplatků

Cílem vizionářů, kteří za Tronem stojí, je vybudovat peer to peer (od výrobce rovnou k uživateli) platformu a vymazat tak zprostředkovatele obsahu jako jsou Google, Spotify nebo třeba Apple. Co by to znamenalo? Velcí internetoví magnáti by začali výrazně ztrácet zisk na úkor konkrétních výrobců obsahu. Písničkář, který by dal svůj home-made funky klip na platformu Tron by získal téměř 100 % z reklamních výdělků a nemusel by svému „pasákovi“ platit skoro polovinu z výdělku, viz článek Vydělávání peněz na Youtube.
Pokud by se to tedy podařilo, autoři by byli mnohem více motivováni vytvářet kvalitní a zajímavý obsah, protože by se tím snáze uživili (nebo výrazněji si přivydělali). A velké internetové firmy, které fungují v podstatě jako monopoly, které si smlsávají na obrovském podílu z reklamy, by ztratily své nebezpečně výsadní postavení. Došlo by k decentralizaci marketingového trhu a peníze by se dostaly blíže k obyčejným lidem, respektive autorům.

 

Měna Tronix (TRX)

Platforma Tron vyvinula měnu Tronix, která má momentálně hodnotu kolem 2,5 amerických centů (cca 50 haléřů). Svého maxima dosáhla při „zlaté horečce“ kryptoměn v prosinci 2017, kdy měl Tronix hodnotu 22 centů. Naopak ještě v listopadu 2017, bylo možné tuto měnu koupit za pouhé 2 desetiny amerického centu. Snadným výpočtem pak lze dojít k závěru, že Tronix stoupl za měsíc a půl prakticky stonásobně. Při investované tisícovce v listopadu jste si tak mohli užít vánoční dárky za 100 tisíc.
Pro wannabe zbohatlíky by mohla být užitečná také informace, že Tron předem určil i maximální počet Tronixů v oběhu – bude jich nanejvýš 1 bilion. Pravda není to úplně málo, ale když vezmeme v úvahu trh kolem internetového obsahu a reklamy, jeho nehynoucí růst a potencionální zajímavost pro spekulanty, tak by jeho cena při úspěchu projektu mohla skutečně vyletět slušně nahoru a výdělky by po pár letech (nebo třeba i týdnech) mohly dosáhnout velmi zajímavých násobků.

 

Takže… jaké mají Tronhoši plány?

Ambiciózní tvůrci platformy Tron si rozdělili svůj neméně ambiciózní projekt do šesti částí. Ta první začala v srpnu minulého roku, poté co se roztrhl pytel se sponzory a během několika následujících měsíců se Tron objevil na několika velkých burzách.
1. fáze: EXODUS
Od srpna 2017 až do prosince 2018 se tronohoši snaží o zabezpečení bezplatné platformy pro peer-to-peer distribuci a uskladnění dat.
2. fáze: ODYSSEY
Od začátku roku 2019 až do poloviny (června) roku 2020 bude hlavní starostí týmu tvorba komunit uvnitř Tronoplatformy. Očekává se také, že Tron začne být celosvětově adaptovaný.
3. fáze: GREAT VOYAGE a 4. fáze: APPOLLO
Tyto dvě části projektu, které budou shodně trvat od července 2020 do března 2023 mají smělý cíl, a to vytvořit si vlastní zabezpečený blockchain (druh speciálníé distribuované decentralizované databáze), který bude fungovat jako platforma Tronu.
5. fáze: STAR TREK
Zábavný název má pak fáze, která bude trvat od dubna 2023 až do září 2025 a cílem bude vyvinout vlastní decentralizovanou hrací platformu.
6. fáze: ETERNITY
Ve stejný čas jako START TREK se rozjede i závěr projektu, ve kterém by se měla zkompletovat všechna výše uvedená využití.

 

Kdo je vlastně tým Tron? Banda snílků a naivek?

Ač by to tak mohlo vypadat, jedná se o tým úspěšných lidí z cennými zkušenostmi a pravděpodobně dobrým úsudkem. Otcem zakladatelem je Číňan Justin Sun, který je tvůrcem aplikace Peiwo. Ta slouží Číňanům podobně jako Snapchat. Dalším významným jménem v týmu je pak Lucien Chen se zkušenostmi ve významných společnostech (Alibaba, Netease či Tencent). V týmu je třeba i zakladatel hry Clash of Kings Tang Binsen. K tomu připočtěme pár talentovaných čínských vývojářů a máme tým, který skutečně může dokázat revoluci ve vodách internetu.
Pokud nepatříte mezi nadšence, kteří si hned běží koupit co nejvíce tronů na první burzu, která vám padne do oka (jako naše redakce), určitě stojí za to alespoň po očku vývoj projektu Tron sledovat. Možná se zde rodí Internet 2.0 a možná taky ne. Ale opravdu chcete prošvihnout možnost být u toho?

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *